Psikiyatrist Nedir Ne İş Yapar

Psikiyatrist Nedir?

Psikiyatri Başlıca beyin hastalıklarıyla ilgilenen Günlük dilde akıl hastalığı, ruh hastalığı, sinirlilik halleri gibi durumlara verilen genel addır. Bu hastalıklar düşünce, davranış, duygu değişiklikleri ile kendini gösterir. Psikiyatri bu hastalıkların tanı ve tedavilerini bulup bir çözüm yolu bulmak için uğraşan bir tıp dalıdır.

Psikolog ve Psikiyatrist Arasındaki Fark Nedir?

Her iki uzmanında ruh sağlığı alanında çalışmaları anlamlarının karıştırılmasına neden olmaktadır. İkisi arasındaki ayrımı yapabilmek için aşağıdaki özellikleri okuyabilirsiniz.

• Önemli fark aldıkları eğitimdir. Psikologlar, psikoloji bölümünde dört yıllık lisans eğitimlerini aldıktan sonra mezun olurlar. Psikologlar ise yüksek lisans yaparak uzmanlaşmaktadırlar. Psikiyatristler ise tıp fakültesinden mezun olduktan sonra psikiyatri üzerine uzmanlık yaparlar.
  • Psikologlar, farmakolojik eğitim almadıkları için ilaç yerine konuşarak tedavi uygularlar ama psikiyatristler tedavi yöntemi olarak daha çok ilaç kullanarak tedavi yöntemi uygularlar.

Psikiyatrist Nasıl Tedavi Eder?

Akıl hastalığı ya da ruh hastalığı olarak tanımlanan hastalıkların tedavisinde beyindeki kimyasal düzensizliği dengelemek, duygusal sorunları en aza indirmek için ilaç tedavisi uygulanır.

Akılcı duygusal terapi, psikodrama, dışavurumcu sanat terapisi gibi çok farklı modern psikoterapi yaklaşımlarda bulunur.

Psikiyatrist Hangi Hastalıklara Bakar?

Psikiyatri doktorlarının baktığı hastalıklar şu şekildedir;

• Bağımlılık
  • Depresyon
  • Psikoz
  • Şizofreni
  • Kaygı bozukluğu
  • Sosyal fobi
  • Uyku ve uyku bozukları gibi hastalıklara bakar.

Psikiyatristin Görevleri Nelerdir?

• Hastayla doğrudan görüşme düzenleyip sorunlarını dinlemek
  • Görüşme sırasında gözlem yaparak hastalıkların belirtilerine uygun olup olmadığını değerlendirmek
  • Hasta mahremiyetine uygun şekilde davranmak